fredag 14 mars 2008

Nya ingångar till kulturen

Idag har vi invigt den nya entrén till museet och Nordanåteatern. Det var massvis av folk, flera tal, dansuppvisning och radio, tv och tidningarna var där förstås. I samband med invigningen så har vi en hel vecka fylld av aktiviteter i kulturens tecken. Själv befinner jag mig fredag, söndag och tisdag i utställningen Hålla Hus och visar hur man renoverar gamla fönster. Det är inte dumt att få göra sånt på sin arbetstid! Och förhoppningsvis innebär det här att vi får våra fönster färdiga till slut...

Jag har hållit på att renovera fönstren i sommarhuset i tre år - sedan vi köpte huset i princip. Nu har jag mer eller mindre bara kvar vinterbågarna så det är dem jag ägnar mig åt under dessa tre dagar. Därefter återstår bara två små garderobsfönster samt två bågar i kammaren uppe som vi kommer att måsta nytillverka - tyvärr.

Nedan en före och efterbild på blindfönstret i vårt hus. En viss skillnad blev det, eller hur?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails