söndag 9 mars 2008

Jag är så glad

Igår fortsatte vi bygga på utedasset, vi har nu kommit så långt som till innertaket. När vi ändå var på plats i sommarhuset passade jag på att titta till de två äppelträden och häggen som vi planterade i somras. Jag hade inte så höga förväntningar på att de skulle klara vintern men de har överlevt! Alla tre träd är fulla i knoppar! Men än så länge är nog den svåraste tiden kvar för dem, när snön börjar smälta och det blir riktigt blött. I alla fall äppelträd tycker inte om att ha det blött om fötterna. Så först då får vi väl verkligen se om vi har lyckats plantera dem rätt och på rätt plats i trädgården.

I höstas gick jag en kurs om allmogeträdgårdar. En av lektionerna gick ut på att planera sin egen trädgård så jag har massor av idéer inför sommaren nu. Tvåav de saker vi kommer att fortsätta med och som vi påbörjade i somras är äppelträdgården och trädgårdslandet. Jag skulle vilja ha en riktig äppelodling av gamla sorter och det finns så många att välja bland så det är bara att fortsätta plantera. Problemet är bara att ha tålamodet att vänta till juni då tjälen äntligen har gått här.

/Pernilla

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails