fredag 21 mars 2008

Motgångar

Ibland går det inte riktigt som man har tänkt sig. Vi hade tänkt ägna påskledigheten åt att fortsätta jobba på i sommarhuset men idag när vi kom dit visade det sig att masoniten som vi satte upp förra helgen har börjat bögla sig. Jag vet att man egentligen ska fukta den innan uppsättning för att just detta inte ska hända men jag trodde inte att det skulle vara något problem när vi skulle ha den inomhus. Tydligen så är det så stor fuktvandring i huset att det ändå blev problem så nu måste vi nog ta ner den och börja om från början. Man lär sig av sina misstag men roligt känns det inte. Särskilt som jag vet att det beror på att jag alltid har så bråttom att komma till skott.

Det lade i alla fall lite sordi på vår påskstämning. Hoppas att det går bättre för er andra med era projekt än vad det gör för oss just nu... Men igår hade vi en påhälsning utanför köksfönstret av dessa fyra som livade upp oss litegrann.











Det tragiska är att den stora flocken befinner sig i grannbyn och håller på att svälta ihjäl för att marken är frusen så att de inte får fram någon mat.

Slutligen vill jag bara lämna ännu ett boktipsen inför långhelgen. Göran Gudmundson på Gysinge har kommit ut med en ny bok som heter Tips och råd om byggnadsvård. Den är alldeles färskt från tryckpressarna så jag har inte läst den själv ännu men hans böcker brukar ju vara ett säkert kort.












Önskar också er alla en glad påsk med denna bild hemifrån oss. Äggkopparna har jag just fyndat på Nordanås lanthandel. Jag tyckte de var så söta och för tio kronor styck var det inte direkt bortkastade pengar!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails