söndag 23 mars 2008

Grönt är skönt

Nu känner jag mig på lite bättre humör för det gick bättre för oss igår. Vi bestämde oss för att tillfälligt överge kammaren och istället ägna oss åt skrubben under trappan. Tanken är att det ska bli ett torrdass där med typ en hussvagnstoalett (så att man inte måste springa ut till utedasset om man blir kissnödig mitt i natten..).

För flera år sedan tog jag reda på några gamla tapetkartonger från museet där jag jobbar som skulle slängas. Tapeterna inhandlades på 80-talet när den arbetarbostad som museet äger i Örviken skulle ställas i ordning för visningar. Det är ett nytryck av en jugendtapet som Duro gjorde tidigare. Jag tycker den är helt underbar - och min älsklingsfärg dessutom! - men tyvärr trycks den inte längre idag. Så jag blev jätteglad när jag fick ta de rester som fanns på jobbet, men det räcker ju inte så långt. I en skrubb funkar det dock.

När vi städade ur skrubben gjorde vi också ett fynd längst in under trappan. Där låg det ett minivåffeljärn, inte större än 7cm i diameter ungefär. Jag tror att man har gjort rån i det, inte våfflor. Det var jättegulligt så litet det var!

Här en bild på mig i spikartaget (tapeterna var uppklistrade på kartong som vi spikade fast direkt på plankväggen). Och en bild från arbetarbostaden i Örviken med samma tapet. Det kommer att bli så fint!

1 kommentar:

Mitt Egnahem sa...

Kul att du hittat till min blogg! Tittat runt hos dig. Vilka visioner du har och vad duktig du är, hoppas verkligen du hittar Ditt hus en dag. Under tiden verkar du göra underverk med Ert sommarhus. Finfint! Stor respekt för ditt yrkeskunnande. Vi har gjort många "fel" genom åren, men det är väl kanske genom misstagen man blir klokare... Snygg skrubb du får! Mvh Mitt Egnahem

Related Posts with Thumbnails