fredag 28 augusti 2009

Tillbaka i fönsterverkstan

När vi köpte vårt sommarhus 2004 var i princip alla fönster sönderslagna så därför ägnade vi hela första året åt att renovera fönster. När vi väl hade fått tätt på de viktigaste ställena blev det dock som att arbetet med fönstren stagnerade eftersom det var annat som lockade mer. Några bågar per år har det väl blivit men arbetet går ganska långsamt framåt. Eftersom vädret nu vände och inte längre lämpade sig för målning återvände jag dock till fönsterverkstan för att fortsätta med vinterbågarna som är de som återstår att renovera. Från början var det jättekul att renovera fönster men nu håller jag på att vara rejält leds på allt vad fönsterrenovering heter. Imorse räknade jag ut att vårt lilla hus med tre rum och kök och fjorton fönster har 60 fönsterbågar. Av dem återstår nu "bara" elva att renovera.... Heja, heja, friskt humör!

2 kommentarer:

ekenäs Sophie sa...

Ahh, jag vet precis hur det där är. Vi renoverade alla våra fönster på förra huset...ett sekelskifteshus har ju oxå ganska många fönster...34 bågar men kopplade så det blir ju egentligen det dubbla... och nu är jag igång igen men denna gången blev det ju nya fönster så det är "bara" målning. Så drygt och tråkigt även om det är värt det i slutändan :-) Och nu har du ju bara 11 kvar!! :-)//Sophie

Ylle by heart sa...

Men tänk vilka pengar ni sparat!
Vill man bo så som du och jag gör så får man nog lov att se fönsterrenovering som ett sommarnöje! :-)
EFTERÅT, när allt är klart och jättefint så är man ju sååå nöjd. :-)

Related Posts with Thumbnails