söndag 23 augusti 2009

Loppissöndag

Idag har jag och min man varit på loppistur tillsammans med hans föräldrar. Under sommaren är det varje söndag storloppis i Folkets park i Skellefteå och idag var det sista söndagen där. Så vi började där och fyndade fyra fina krukor som jag var ute efter. Därefter åkte vi vidare till det sk Begagnatvaruhuset i Bureå som också är öppet varje söndag. Där köpte jag fem tavlor av Kerstin Westin, en av mina favoriter.

Kärt öga av Kerstin Westin


Kerstin Westin är född i Lycksele men bor i Luleå och målar akvareller med motiv från olika gamla gårdar i Norrbotten. Jag har även hennes målningar som bordstabletter. Målningarna innehåller så mycket inspirerande detaljer och ofta finns det intressanta historier bakom dem också. Mer om Kerstin kan ni läsa på hennes hemsida http://www.kerstinwestin.com/
Södra salen av Kerstin Westin

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails