måndag 3 augusti 2009

Gamla trofasta Ikea

I juni fyllde vår dotter ett halvår och fick då två plancher i present av sin gammelfarmor (som hennes mor så lägligt hade önskat sig till henne...). Plancherna är inhandlade på Lanthandeln, Nordanå i Skellefteå. Sedan hon fick dem har vi letat efter ramar till dem vilket visade sig vara svårare än vad man kan tro. Plancherna är 70x50 stora och de enda i stan som hade så stora ramar var Clas Ohlssons som hade aluminium-ramar, jättekul...Men under semestern hos min syster i Uppsala smet vi in på Ikea och köpte där två fina vita ramar. Så här fint blev det.



Jag älskar de här tavlorna av Elsa Beskow med alfabetet och siffrorna. Så småningom ska vi också rama in månaderna men just nu i det här rummet har vi inte plats för dem. I hyllan under förvarar vi alla barn-, ungdoms- och sagoböcker och ovanpå står vår dotters doppresenter. Mandolinen på väggen är arvegods från min mans farfar.

Under besöket på Ikea inhandlade jag även den här kudden till soffan ute på verandan. Jag har tittat på den i flera år men aldrig köpt den eftersom min man inte tycker om baksidan...Men nu har han i alla fall fått sig en huvudkudde när han ligger här och vilar! Och jag tycker det blev väldigt somrigt och fint.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails