lördag 29 augusti 2009

Hantverkets vedermödor

När vi började renovera våra fönster för fem år sedan hade vi inga problem att hitta verktyg som vi behövde. Vi kunde tex gå in på Coop och köpa fönsterstift och på Flügger och köpa en lämplig pensel. När jag var in på Coop ifjol för att köpa nya stift eftersom de tagit slut så förstod de inte ens vad jag frågade efter. De försökte sälja mig småspik istället...När min man sedan förra veckan skulle gå in och köpa en ny pensel eftersom jag i min arbetsiver nött upp den gamla så har de inte längre runda anstrykare för oljefärg utan bara penslar med alldeles för mjuka borst. Vad är det som pågår? Jag trodde att byggnadsvården var på uppgående så att det skulle gå hitta mer och mer i butik, istället är det tvärtom. Tur för oss att Gysinge finns! Och att museet säljer linoljekitt och -färg.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails