måndag 1 juni 2009

Vi firar mamma!

Igår var det min allra första morsdag, en dag som dessutom i år råkade infalla på min namnsdag, så det blev dubbelt firande. Maken och dottern uppvaktade mig med pallkragar till det blivande trädgårdslandet vid sommarhuset samt biobiljetter. Jag blev även överöst med blommor från mina föräldrar, mina svärföräldrar, min farmor och min mans farmor.


Dagen till ära åkte vi även med min mans familj till Byske kyrkstad där hans farmor har en kammare. Det är en av Västerbottens yngsta kyrkstäder, bildad 1867 när Byske blev egen socken. Flera av husen är dock äldre än så och stod inne i Skellefteå kyrkstad "Bonnstan" tidigare. Nästan 30 grader varmt hade vi, det blev lite mycket på en gång och lillan var inte helt nöjd, men det blev ändå en trevlig dag med rabarberpaj och blåbärspaj till fika, mina favoriter äppelcrêpes till lunch och buffé på Solviks folkhögskola till middag.


Bilder på Byske kyrkstad lånade från Skellefteå kommuns hemsida, www.skelleftea.se, samt från turistinfo.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails