tisdag 2 mars 2010

Årets bokrea

I torsdags började årets bokrea och som den bokälskare jag är så har jag naturligtvis varit där och kollat in utbudet. Det som slår mig varje år och alltid gör mig lika besviken är att jag inte längre hittar något på rean. För 10-15 år sedan brukade jag alltid fynda flera fina faktaböcker, nu får jag vara glad om jag hittar en enda bok som jag inte redan har. Ofta verkar det vara samma böcker som de säljer år ut och år in. Den enda bok för den byggnadsvårdsintresserade som jag hittade i år var Nina Ericssons (numera Östman) Husbibeln.

Och på tal om Nina Östman så kommer här ett tips för sommarens semester - varför inte boka några dagar på Hälsingegården Pallars i Älvkarlhed som hon och hennes man äger? Det finns en hemsida som heter Bo på Hälsingegård där man kan hyra rum på olika gårdar runt om i landskapet och Pallars är alltså en av dessa. Gården är otroligt fin och inredningen lantligt romantisk som det heter så fint. Kolla in mer om gården och boendet på Ninas hemsida www.ninae.se/pallars





Till sist måste jag ju också berätta hur det gick med vårt köksgolv och ta tillbaka allting negativt jag sa om golvläggare i mitt senaste inlägg. Mattläggaren kom som avtalat på måndagmorgon, rev ut mattorna och spacklade golven. Nästa dag kom han tillbaka tidigt, lade in de nya mattorna och så var allting klart - på två dagar! Jag är verkligt imponerad och resultatet blev jättefint! Ibland kan man faktiskt bli glatt överraskad!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails