torsdag 3 juli 2008

Tiden rinner iväg

Det blev en oplanerad bloggsemester för mig. Tiden bara rinner iväg, jag jobbar fortfarande och det är fullt upp på jobbet nu när byggsäsongen kommit igång. Och hemma försöker vi också hinna med något så varje ledig stund är fullbokad. Några rejäla åskoväder har vi också haft så ett tag hade vi inget internet eftersom det blev utslaget av åskan tillsammans med telefonen.

Så vad har vi då hållit på med på sista tiden? Jag ägnade en helg åt den annuella städningen av sommarhuset så de rum som är färdigrenoverade är nu rengjorda från topp till tå och redo för att nyttjas när vi väl får semester. För andra året i rad såpskurade jag köksgolvet sedan det blev färdigfernissat och jag har nu kommit fram till att det inte är någon bra idé. De trägolv som vi lämnat orörda blir jättefina av såpskurning men i köket lägger sig såpvattnet bara ovanpå fernissan och istället blir det bara fula fläckar. Det blir nog helt enkelt att övergå till moderna metoder där, eller i alla fall moderna redskap, dvs en skurmopp istället för skurborste och så får jag bara torka av golvet istället och se om det funkar. Den nyinköpta tvättservisen fick sig också en plats i kammaren nere och ska nog kunna komma till användning där.















När vi äntligen fått rent hus så bjöd jag några av mina gamla gymnasieklasskompisar på kafferep i huset. Det var premiärbjudning där så det var trevligt! Sedan påbörjade jag rensning av trädgårdslandet ute vid huset. Som ni ser på bilden var det inte ett rent nöje! Men de hallonplantor, jordgubbar och smultron vi planterade ifjol verkligen växer och gror så det är ju roligt. Samtidigt påbörjade maken grundmåla utedasset. Jag längtar verkligen till att det blir färdigmålat så att vi får inreda det! Ja, det blir väl inte så mycket möbler men nån hylla, kanske ett lite bord och en spegel och så ska vi hitta några fina bilder till väggarna, det hör ju till på ett utedass, eller hur!















Lite annat smått och gott har det väl också blivit men det återkommer jag till nästa gång! Maken har nämligen farit till fjälls med kameran så det är alla bilder jag kan visa just nu.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails