måndag 28 juli 2008

Fyndat

Jag vill visa några saker som jag köpte när jag var i Dalarna som jag är så nöjd med. Först och främst vill jag visa den här gråvita dalahästen som jag köpte. Jag har länge önskat mig en "gammaldags" dalahäst så nu slog jag till. Men den var inte billig så det vete sjutton om man kan kalla det ett fynd... Men nöjd är jag i alla fall. Den röda hästen till vänster har jag fått av min man och han hade särskilt letat reda på en som såg nött ut eftersom jag ville ha det och inte en sprillans ny.











Den här underbara duken hittade jag på loppis i Falun. Jag älskar jugendbroderier och särskilt på svart. Visst passade den bra till vår äppel-matsalsgrupp? Jag har planer på att brodera en liknande men stor duk på svart linne. Men det är ett flerårsprojekt så det är nog inte klart förrän jag är pensionär...















Till sist får ni en kik in i vår kantor (hörnskåp) där två nya tekoppar står tillsammans med en gammal kaffeservis och de ärvda sockerdricksglasen. Tekopparna köpte jag på Karlsbyhedens krukmakeri i deras lilla butik i Sundborn och de är gjorda av Monika Roboz (www.karlsbyhedenskrukmakeri.se). De är inte exakt likadana och det är det som jag tycker är charmen med dem. Maken var dock måttligt road av ännu ett tillskott till porslinsförrådet och undrade genast var vi skulle ha dem då när jag kom hem.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails