måndag 5 maj 2008

Tack!

Igår passerade räknaren på min blogg 1000 besökare! Det är kanske inte mycket jämfört med många andra bloggar men jag är jätteglad för det. Därför vill jag passa på att tala om hur roligt det är med alla ni som är in och kikar och tacka så mycket för era kommentarer! Det är lika roligt och spännande varje gång jag får en ny kommentar så fortsätt med det!

Sedan tänkte jag visa vad som kom på posten till mig idag från Hemmets alla rum. Jag gjorde en beställning där för ungefär en vecka sedan och den har äntligen kommit. Anledningen till att jag gjorde en beställning var först och främst för att jag ville ha en glasklocka att lägga några bröllopsminnen i. Det blev den här klockan.










Jag tyckte den var så fin med det etsade mönstret och precis lagom stor. I klockan står brudparet från vår bröllopstårta och så ligger där myrtendiademen som jag hade i håret. Kakfatet i glas som klockan står på är ett gammalt fynd från Indiska. Så småningom ska det bli en hel hörna tillägnad vårt bröllop med min torkade brudbukett och en förstoring förutom klockan. Just nu står den på ett av sängborden i vårt sovrum.

Förutom klockan köpte jag också dessa mått som vi ska ha i sommarhuset. De är både praktiska och dekorativa, det gillar jag. Och så köpte jag dessa plåtburkar - som jag hade tänkt ha som teburkar hemma, men jag hade tydligen inte läst så nogrannt hur stora de var för de var mycket större än vad jag väntat mig. Men det gjorde mig bara glad och nu har jag tänkt om så de ska också hamna i huset. Det blir perfekt att ha basmat i dem så att inga råttor eller annan ohyra kommer åt.









Bilden på burkarna blev tyvärr väldigt mörk men de var i alla fall väldigt fina. Jag personligen gillar speciellt den svarta.

2 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Jättefina mått! Jag gillar verkligen gamla mått och andra bruksprylar som någon faktiskt har använt en gång i tiden. Har inte så många än men en liten samling ska det bli så småningom!

Bergagårdens Lina sa...

Måste ju svar på din kommentar också!

Gift med en sjukgymnast :) Jag det skulle man kanske varit :)

Ja jag har egentligen inte jättestora förhoppningar om att detta ska funka, det är den tredje sjukgymnasten jag testar, men den jag går till nu har i alla fall kunnat ge den bästa förklaringen och det känns som att han är på rätt spår i alla fall! Det tråkiga är bara att jag måste ta det lugnt och inte får träna som jag vill och så blir det lite knepigare med ridningen också...trist.

Mattan fanns i flera färger, riktigt fin för att inte vara en dyr typ Nyblom o Kollén-matta!

Ha det!

Related Posts with Thumbnails