söndag 11 maj 2008

Ännu en besvikelse

Idag for vi i enkom och lånade en släp för att kunna köpa äppelträd på Blomsterlandet när de hade 20% rabatt. Vi kollade i den annonsbilaga de just skickat ut vilka tider de har öppet på söndagar och beräknade det hela så att vi även skulle hinna med att veckohandla när vi ändå var på köpcentrat. Fem minuter över fyra, en timma innan stängning trodde vi, är vi på plats. Då sitter det en lapp på dörren att det har blivit ett tryckfel och att de stänger fyra. När jag såg den lappen kände jag odjuret vakna i mig. Vi hade bestämt precis vilka träd vi skulle köpa och ville verkligen passa på att köpa dem när det var rabatt (idag var sista dagen) för annars skulle det kosta 1200 kr.

Ibland är det som att allting som kan går fel. Lördagen var en riktigt dålig dag för mig. Jag var på väldigt dåligt humör, egentligen utan anledning men då är det också som värst att vara på dåligt humör. Idag kändes allt bättre - tills den här droppen kom och fick bägaren att rinna över. Maken ska prova ringa och klaga imorgon och se om vi kan få rabatten förlängd men det skulle inte förvåna mig om det inte går heller. Det bästa vore väl att bara glömma det och gå vidare men jag har tyvärr lite svårt för det. Jag är väl vad man skulle kalla en långsint människa. Önskar det inte vore så. Det skulle nog alla må bättre av.

Två av de tre träd vi hade valt, de finska sorterna Lepaan meloni och Grenman. Bilder från Oves plantor i Ersmark, Skellefteå www.ovesplantor.se

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails