söndag 4 maj 2008

Loppis!

I går var vi på vår första loppis för i år! Det var idrottsföreningen i byn som dragit ihop till en loppis och byborna gick man ur huset för att närvara så det var nog mer folk än grejer där. Men jag fyndade i alla fall en emaljerad potta för 10 kronor som jag känner mig mycket nöjd med. Tidigare på dagen gjorde vi också ett besök på Myrorna där jag köpte en fotogenlampa.












Så småningom kommer både potta och lampa att hamna i det blivande gästrummet i sommarhuset men först måste vi få rummet i ordning. Jag är jättesugen att börja tapetsera där men vi är fortfarande inte klara med underarbetet så det dröjer ännu ett tag. Suck!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Passar perfekt i ditt rara hus!
Du skulle ha varit till Luleås loppis - jag var där!

Kram Maud

hemtrevnad marie sa...

Sicken gullig lampa!!!
Är väldigt nyfiken på vad du valt för tapeter...jag älskar tapeter vet du...men de ska vara i gammal stil!!
Kram på dig!!

Related Posts with Thumbnails