måndag 23 februari 2009

Ny upptäckt och framtidsplaner

Jag har fått en ny utmärkelse! Det är ju alltid lika roligt att bli uppskattad men roligast var det den här gången för att jag tack vare utmärkelsen hittade till en ny och intressant blogg, nämligen Ekenäs gård! Länkarna funkar fortfarande inte i mina inlägg, jag förstår inte varför, men länk finns under rubriken Byggnadsvårdsbloggar i vänsterspalten om ni vill kika in på Ekenäs.


Jag tycker ju över huvud taget det är kul med byggandsvårdsbloggar, det som gjorde mig extra förtjust i den här bloggen var att den handlar om att renovera en renovering och försöka återställa huset till ursprungsskick. Detta ligger mig för tillfället varmt om hjärtat eftersom jag och min man inom en överskådlig framtid antagligen kommer att ställas inför samma problem. Japp, vi har påbörjat förhandlingarna om att ta över min mans föräldrahem. Ni kan ju ana hur mycket jag längtar!



Det dröjer nog fortfarande ett tag innan det blir aktuellt, vi vill ju inte köra ut svärföräldrarna, men vi har i alla fall börjat planera vad vi vill göra. Huset är ca 200-250 år gammalt och renoverades senast på 1980-talet till ett modernt boende. Så här ser det ut just nu, men när vi är klara ska det förhoppningsvis se ut som bilden ovan, som det såg ut 1916. Det kommer att bli en spännande utmaning!


Utmärkelsen ska ju också skickas vidare till sju andra bloggar men jag får återkomma med det en annan dag. Det börjar bli så svårt att veta vem man ska skicka till, ofta har de man vill skicka till redan hunnit få utmärkelsen och man vill ju inte skicka till samma varje gång. Jag ska ta mig en funderare på vem som får äran denna gång.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails