torsdag 19 maj 2011

Vårstädat

Förra helgen passade jag på att vårstäda hemma när jag var ensam hemma ett par timmar. Samtidigt gjorde jag även sommar i tallrikshyllan med några delar ur en av mina favoritserviser. Egentligen är det fyra olika serviser men jag tycker de passar så bra ihop så jag använder dem alla tillsammans.


Tallrikarna på nedersta hyllan kommer från min mormor och morfars bröllopsservis. Ursprungligen var det en servis för tolv personer med en hel del tillbehör men min mormor har varit ganska duktig på att slå sönder porslin så allt som idag återstår är ett par tallrikar och någon djuptallrik. För ett par år sedan gav mormor mig de delar som var kvar av servisen och senare har jag även lyckats hitta några till delar på loppis. Visst är blommigt porslin härligt somrigt?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails