onsdag 13 januari 2010

Projektens tid

Vintern är projektens tid för mig. När snön ligger djup och vi har 20-30 minusgrader och det inte går göra ett dyft på sommarhuset, då gäller det att hitta på något annat att göra. Det första projektet den här vintern blev att klä om min mans gamla sittvagn till vår dotter som håller på att växa ur liggvagnen. Vi försökte hitta tyger som skulle se ut som om de kunde vara originaltygerna och jag måste säga att jag känner mig riktigt nöjd med resultatet.

Lagom till att vagnen blev klar fick vi ju då tyvärr 30 minusgrader så det var inte riktigt läge att ha lillan ute i kylan. Men så snart det blev lite varmare så tog vi oss en promenad bort till sommarhuset för att se hur det står till där. Vi har fått riktigt mycket snö i år och så här idyllisk ser stugan nu ut.

Nu när vagnen är klar så har jag påbörjat ett annat projekt som jag har gått och tänkt på länge. Men mer om det får det bli nästa gång.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails