lördag 12 september 2009

Snickarglädje

När jag är ute och reser fotar jag alltid mycket hus. I sommar besökte vi bland annat trästaden Nora, och där finns det ju otroligt mycket fina hus att fota. Detta var dock min absoluta favorit. Jag är helt förälskad i vinkelhus, det är något så hemtrevligt över dem. Det fantastiska med det här huset är taket som är belagt med skiffer, inte något man ser varje dag. Och kolla in snickarglädjen på det här huset!

Mer om Nora kan man läsa på www.tretrastader.se som är ett samarbete mellan trästäderna Nora, Hjo och Eksjö som alla tre är väl värda ett besök.

Vi besökte även Wadköping i Örebro. Det ska föreställa en gammal stadsdel men byggnaderna där är alla flyttade till platsen. Mysigt är det i alla fall med en blandning av lägrestånds- och högreståndsbyggnader. Det här huset tyckte jag hörde till de som hade riktigt fin exteriör. Det har egentligen ganska enkla dekorationer med omvikt takfot och fris men tillsammans så ger detaljerna verkligen det här huset det lilla extra.

1 kommentar:

The Secret Garden sa...

Hejsan! Oj vad jag gillade din blogg! Det är alltid kul att se det som man själv är intresserad av. Snickarglädje...mycket vackert men tålamodsprövande, i alla fall när man målar den, tre gånger dessutom, med linoljefärg. :-)

Related Posts with Thumbnails