torsdag 16 april 2009

Husets bästa vän?

De senaste dagarna har vi har sol och riktigt varmt. En följd av detta är att spindlarna har börjat vakna till liv. Jag tror aldrig jag har bott i ett hus med så många spindlar som detta. De finns överallt! Normalt så är jag inte rädd för spindlar men när jag här om kvällen höll på klä av mig för att gå och lägga mig och en spindel föll ner från taket på min rygg så kände jag mig inte särskilt hjärtligt inställd till de små krypen. Men jag brukar försöka tänka på att spindlar ska vara ett tecken på att man lever i ett friskt hus. Och det är ju alltid något.


Bilden på det daggstänkta spindelnätet är lånad från bildarkivet www.myra.nu

1 kommentar:

TorpSara sa...

Jag har alltid hört att spindlar betyder att det är lite fuktigare... Tänk så olika det kan vara. Men många är de, och ganska fina. :-)

Related Posts with Thumbnails