onsdag 18 mars 2009

Fler drömhus till salu

Jag brukar kika runt på hemnet.se lite då och då, bara för att det är kul att se vad som är till salu. I veckan när jag kikade in upptäckte jag att en Västerbottensgård i Skellefteå där mina kusiner bodde när jag var liten är till salu. Jag har inte varit in där sedan jag var omkring sex-sju år så det var riktigt roligt att se på bilderna därifrån och se hur mycket man kom ihåg. Huset är q-märkt i detaljplan och är riktigt fint utvändigt men har väl inte behandlats så varsamt invändigt. Så här ser gatufasaden ut.


När jag kikade runt på hemnet hittade jag även den här Västerbottensgården i Boviken till salu. Hit har jag varit en gång i jobbet och det var ett trevligt hus. Tyvärr har det förtätats alltmer runt omkring gården med nybyggda så kallade Västerbottensgårdar och det börjar bli ganska tätt mellan bebyggelsen just här i byn.


Ett tredje hus som är till salu, tillika min favorit, är Holmforsgården i Kåge. Det här är en gammal högreståndsbostad som under hela min livstid har använts av EFS. Tyvärr innebär det att interiören är väldigt tråkig men se så fina detaljer det finns i exteriören!



Jag hoppas verkligen att alla tre husen ska fina ägare som förstår att ta vara på deras kulturhistoriska värden!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails