torsdag 21 augusti 2008

Underskattade ting

Här kommer de första bilderna på de nya möblerna vi köpte. Ett av linneskåpen vi köpte hamnade i matsalen hemma hos oss. Vi var ute efter ett linneskåp så att vi kunde få lite mer plats för handdukar och påslakan i garderoben inne på toaletten så nu har jag flyttat alla dukar och gardiner till matsalen. Ordning och reda, det är två underskattade ting! Och skåpet matchade vår matsalsmöbel så fint.


Det enda negativa med skåpet var att det stod ute i ladugården när vi köpte det och vi upptäckte när vi kom hem att det luktade ganska mycket kossa om det - fast det inte varit en ko där de senaste 35 åren! Så nu har jag fyllt skåpet med alla doftpåsar som jag äger och har. I lådan längst ner fick vårt ljuslager plats.


Sedan så kan jag nu avslöja att vi återvände till loppisen nästa dag med mina föräldar och min bror och hans tjej. Vi skulle ju egentligen inte köpa något mer (ni anar väl redan nu hur det här slutade...) men så visade det sig att en pinnsoffa som min man blev så förtjust i dan före fortfarande fanns kvar. Vi hade fått veta att den redan var tingad men de som hade tingat den hade inte hört av sig så nu fick vi köpa den. Den hamnade också i matsalen. Det blev lite trångt kring bordet...


Det visade sig senare att de som tingat soffan var min moster och morbror men de kunde inte bestämma sig så de tyckte det var bra att vi köpte soffan. Den svarta färgen var ganska nött och skavd men det var en del av möbelns charm så vi tänker inte göra något åt det. Det här fina stjärnmönstret är perforerat i sitsarna.

2 kommentarer:

Floras Kulle sa...

Hej!
Finns en liten utmärkelse till dig att hämta på min sida!
Mitt-i-natten-kram:
Annette

Gårdsromantik sa...

Men vilken underbar soffa!
Blir allt lite avis på dig nu!

Kram Maud

Related Posts with Thumbnails