onsdag 3 december 2008

Köpsug!

Då och då surfar jag runt på blocket, bara för att se om det ligger ute nånting nytt spännande. För tillfället kikar jag mest på skåp och hittade för någon vecka sedan detta underbara jugendskåp till salu i Kalix.


Till råga på allt så visade det sig att det hörde hemma i en hel möbelgrupp med två sängar, två sängbord och en kommod förutom klädskåpet. Jag drabbades genast av ett enormt köpsug. Men eftersom vi egentligen inte har råd just nu, Kalix ligger lite väl långt borta och vi inte har något behov av de här möblerna så slog jag det ur tankarna.


I veckan så lades samma möbelgrupp ut igen - med sänkt pris. Jag visade bilderna för min man och han drabbades av samma köpsug som mig själv. Möblerna skulle ju vara så fina i kammaren i sommarhuset! Mycket mer passande än de 70-tals sängmöbler som vi nu har där (som visserligen fungerar helt utmärkt och inte skär sig helt och hållet mot resten av inredningen). Så till slut kontaktade vi ägaren i alla fall för att höra om ett paketpris för hela gruppen.


Tror ni man blir lite besviken när det då visar sig att gruppen redan har blivit splittrad! Så nu får vi väl behålla våra pengar och våra 70-tals möbler och bara drömma över bilderna och inspireras. Kanske man har mer tur en annan gång?



Bilder från www.blocket.se

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails