måndag 22 december 2008

Dan före dan före dopparedan

Ibland är det som att tiden bara rinner iväg för mig och ingenting hinner jag med. Att det är så strax innan jul är väl kanske ingen överraskning dock. Idag har jag i alla fall min första lediga dag för den här julen och det känns underbart. Börjar känna mig rätt trött och det har varit mycket att göra på jobbet på sista tiden så nu förtjänar man väl lite vila?

Igår var det fjärde advent (redan!) och vi bjöd hem några vänner på julbord och under dagen så gjorde vi julgodis. Vi provade ett nytt recept i år, pepparkakskola, som stod på baksidan av Norrmejeriers mjölkpaket. Smakade riktigt gott och var väldigt enkelt att göra, bara kolasås med pepparkakskryddor i.

Vi börjar verkligen få julstämning nu! Idag kommer svärfars med julgranen som ska kläs imorgon och på kvällen blir det julvaka med våra familjer. Sedan kommer tomten...


Den här fruktkorgen i flätad halm fyndade vi på julmarknaden på Nordanå andra advent. I bakgrunden det färdigdukade julbordet och en utslagen tjockis...

1 kommentar:

Nyhems byggnadsvård sa...

Hej!
Glömt säga vad bra artikeln blev i Gård o torp. Fina bilder och bra skrivet!. God fortsättning, MVH Mitt Egnahem

Related Posts with Thumbnails