söndag 7 december 2008

Andra advent och julmarknad

Idag är det andra advent och min farmors födelsedag. Vi ska ta med oss henne på julmarknad på Nordanå samt invigning av Skellefteå museums AIK-utställning Visa hjärta! Förhoppningsvis blir det en rätt lugn dag eftersom jag och min mor ägnade gårdagen åt att julbaka. Vi brukar göra det tillsammans varje år, en mysig mor-dotter tradition som vi har.

Som vanligt börjar tidningshyllorna i butikerna att fyllas av julutgåvor av de olika inredningstidningarna och jag inhandlade i veckan både senaste numret av Lantlif och ett julspecialnummer av Drömhem och trädgård för att riktigt frossa i julstämningen. Genom annonssidorna i Lantlif hittade jag till en alldeles ny webshop som heter Ateljé Rapunzel som jag bara måste rekommendera er! De säljer olika inredningsdetaljer i ekologiskt tyg med broderade jugendmönster på. Jag föll genast för de här sängkläderna till en växasäng med ett broderat vallmofält. Är det inte helt underbart?


Vallmotemat fanns på flera olika produkter, bla i den här varianten på ett förkläde och en tygväska. Jag blir så till mig när jag ser sådana här vackra slingrande jugendmönster!


Känner man sig inte riktigt stadd vid kassa kan man i alla fall inspireras till att skapa något själv kanske? Känner mig lite sugen på att sy och brodera något till en barnsäng. Men det kanske får räcka med ett litet monogram? Ett helt sådant här blomsterfält skulle ta mig flera år att brodera...

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så roligt med marknad!

Vilket spännande företag - härliga Jugendmönster.

Kram Maud

Bergagårdens Lina sa...

Jättevackra sängkläder! Måste kika in i den webbutiken!

Ha en härlig andra advent!

Related Posts with Thumbnails