fredag 14 maj 2010

Lycka!

Förra helgen ägnade jag en timma åt att besiktiga bagarstugan hos mina svärföräldrar för att se vad för åtgärder som behöver göras på den. När jag var färdig gick jag runt med min man och hans lillebror och tittade dels på intressanta spår och dels på sådant som behöver åtgärdas akut. Vi passade då också på att kika upp på krypvinden. Gissa vad vi hittade där? Gårdens gamla grindar! Vi vet att det har funnits två olika grindar till gården och de låg båda där uppe. Och såg ut att vara i bra skick också (fast vi har inte fått ner dem ännu och kunnat undersöka dem närmare). Förhoppningsvis kan vi en dag sätta tillbaka dem på plats, annars kan vi ju nu kopiera dem exakt om de inte går använda.

Underbara spjälor på den understa grinden...

Den här helgen är det däremot pappspänning av salstaket i sommarhuset som gäller...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails