måndag 27 september 2010

Uppfylld av 50-tal

Igår var jag på seminarium om 50-talets arkitektur och inredning och idag känner jag mig uppfylld av alla dessa underbara detaljer som går så många förbi! Seminariet anordnades av Hålla hus http://www.hallahus.se/ och bland föreläsarna fanns bl a Laila Reppen, medförfattare till Så byggdes staden, Så byggdes husen och Så byggdes villan (några av mina absoluta favoritböcker) och även Li Pamp från Antikdeckarna. Tänk att vi här i Skellefteå ska skämmas så mycket över de trähus vi rev på 50-talet när vi har en av landetse finaste 50-talsstäder som vi idag har börjat riva bort. Att människan aldrig lär sig!

1 kommentar:

Viola_T sa...

Kanske var det här ett sätt att öppna människors ögon för det vackra 50-talet. Beroende på vilka som deltog i seminariet och berodende på om pressen skrev om seminariet i efterhand.

Jag är glad och stolt över det lilla enkla 50-tal jag har att värna, morfars hus.

Related Posts with Thumbnails