torsdag 26 mars 2009

Ett nytt projekt

Jag påbörjade ett nytt projekt här om veckan, projekt skrivbord. Sedan ett antal år tillbaka har vi bara haft ett sånt där billigt databord från Rusta eller nån liknande affär som varken är särskilt praktiskt eller snyggt. Jag har letat och letat efter ett nytt skrivbord på Blocket och till slut hittade jag det här.


Det är byggt av en lokal snickare på 50- eller 60-talet och färgen är original men jag har ändå börjat skrapa bort den. Tanken är att bordet ska brunbetsas senare men det visade sig att träet var ganska kvistrikt så vi får se hur det blir med det. Jag tycker det var väldigt gulligt i alla fall och jag tror att det ska fungera betydligt bättre än det vi har. Ett problem med det nuvarande skrivbordet är tex att det helt saknar lådor men det här bordet gömmer flera lådor bakom den ena skåpdörren. Det svåra är bara att få tid att arbeta med bordet. Jag vill ju inte ha lillan med mig när jag skrapar färg eller målar. Man får ta det lite i sänder.

1 kommentar:

Mormors Veranda sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Jättekul att följa er renovering både här & i Gård & Torp.
Skrivbordet kommer att bli jättefint. Jag sitter & surfar vid ett gammalt jugendskrivbord :D
Ha en trevlig helg!
Kraam Pling

Related Posts with Thumbnails