fredag 12 september 2008

Äntligen!

Nu är vi till sist hemma igen så nu kan jag äntligen visa lite fler fyndbilder! Det här fyndet hamnade i kammaren i sommarhuset, en tvättservis med fyra delar intakta - kanna, tvättfat, tvålkopp och så en liten vas som jag inte vet vad man kan ha använt till. Vi har spekulerat i att det skulle kunna vara en spottkopp. Någon som har någon annan bra idé eller som tom vet vad den är till för?



Jag älskar det vackra mönstret på servisen. Den ser så exklusiv ut. Jag har svårt att tänka mig den här servisen i ett vanligt bondehem, den känns så övreståndsmässig på något vis.











Den nya servisen fick ta den plats där den tvättservis vi köpte i våras tidigare stod så den får nog hamna uppe i lilla kammaren nu. När du den blir klar... Arbetet går lite trögt just nu. Till sist en bild på den nya gasolkaminen som vi köpte i somras. Den värmer gott nu på höstkanten då vi är inne i huset och jobbar.



Övriga fynd står än så länge i förrådet och väntar på antingen en uppfräschning eller på att vi ska komma på någonstans där vi kan placera ut dem så det kan nog dröja ett tag innan ni får se mer av dem. Men så småningom så!

1 kommentar:

Floras Kulle sa...

Tja, vad kan det vara för vas? Att ställa hårborstarna i...?
Jättefint var det i alla fall.
När vi stängde av vattnet för badrumsrenoveringen, var jag så lycklig över att få ANVÄNDA en sådan här tvättuppsats! Jag t.o.m. tände en fotogenlampa bredvid... Är man über-romantisk då, eller vad...?
Ha en skön helg!
KRAM: Annette

Related Posts with Thumbnails