måndag 11 juli 2011

Uteplats

I helgen har det minsann jobbats i familjen Lindström, värmeböljan till trots. På lördagen var vi i sommarhuset och jobbade i trädgården. Medan maken röjde i det knähöga gräset passade jag (med lite hjälp från 2-åringen) på att gräva och lägga skiffer till en uteplats som ersättning för den där bersån som aldrig vill ta sig. Skiffret kom jag och min mor över från en granne till mina föräldrar för flera år sedan och nu har vi äntligen kommit oss för att dela upp det mellan oss - bättre sent än aldrig...

Ännu är det inte riktigt klart men man kan i alla fall få en aning om hur det kommer att bli.
På söndagen fortsatte jag att måla Madickengungan där jag nu har kommit ungefär halvvägs. Om det inte var för alla vinklar och vrår som ska målas på den vore det ett riktigt nöje men man blir leds rätt fort när det är svårt att komma åt med penseln och man får krypa och klättra för att nå. Men fint kommer det att bli!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails