tisdag 7 juni 2011

Det tar sig

Långhelgen som var nu gick åt till en hel del arbete. Vi inledde med att gräva upp två rosenbuskar och flytta dem till sommarhuset. De kommer från en ödetomt vid mina svärföräldrar. Tidigare har vi även grävt upp brandliljor som växer där intill en gammal stengrund. Jag är inte säker på vad för sorts rosor det är så det ska bli spännande att se när de blommar (om de överlever flytten och de senaste dagarnas värmebölja). Men jag tror att det är en kanelros och en nyponros.


Nytillskotten i trädgården gav mig också chansen att testa årets morsdagspresent. Funkade jättebra!


Resten av helgen har jag målat Madickengungan som jag fick i 30-årspresent av min man för ett par år sedan. Jag räknar inte med att hinna mer än grundmåla den i år men det känns i alla fall bra att komma igång. Med alla vinklar och vrår som ska målas tar det enormt lång tid. På tre dagar har jag hunnit måla halva ställningen, ganska frustrerande...Men det blir nog fint så småningom!

1 kommentar:

andrea sa...

Lustigt, jag älskar också gamla containrar! har tagit massa foton och sen klippt ihop. Har varit sugen att printa stort, som en tavla. Eller kanske måla av. Det är ju så vackra färger...

Related Posts with Thumbnails