fredag 12 december 2008

Kattattack!

Inatt råkade vi ut för en kattattack. Efter middagen tog maken fram två kycklingfiléer för tining. När han kom hem från hockeyn efter att jag gått och lagt mig var en filé helt plötsligt borta så han kom in till mig i sovrummet och undrade vad som hänt med den. Filén uppdagades senare på golvet där en viss katt försökt tugga i sig - utan vidare framgång - en djupfryst kycklingfilé.

Vi har haft vår Zelda i fem och ett halft år och hon har aldrig någonsin tidigare ens försökt sig på att ta av vår mat. Vi har alltid kunnat lämna kött, skinka, fisk mm framme i köket. Hon har inte ens visat det minsta intresse för den. Hon vill bara ha kattmat, vår mat duger inte. Vad är det som har hänt som orsakat denna plötsliga förändring måntro?


Katten Zelda - oskuldens ansikte?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken väluppfostrad katt ni har - fram till nu! Gullig är hon dessutom. Kanske vill hon vara mer i centrum nu när ni börjar få annat att tänka på...
Våran katt har blivit kräsnare och kräsnare under sina sex år. Å jag som har försökt att få henne att bli en vanlig bondkatt som äter rester från husbondfolkets bord, haha... Men en duktig musfångare är hon, sanna mina ord.

Maria sa...

Kanske har Zelda tagit lärdom av sin egen bror...

Related Posts with Thumbnails