lördag 6 februari 2010

I fablernas värld

Jag fick ett sånt sug efter att göra något handarbete och det som kom upp i mitt huvud var rullgardiner. Fördelen med att veta var man ska flytta så småningom och hur det ser ut i det huset är ju att man kan förbereda detaljer ganska långt i förväg. Jag har alltså påbörjat ett par rullgardiner till barnkammaren. Just nu är det bara på planeringsstadiet men jag tänkte måla ett svart mönster på en brun gardin. Mönstret har jag lånat från Nordisk familjeboks uggle-upplaga från början av 1900-talet. Den står i korridoren på jobbet så jag går förbi den varje dag och tittar alltid på dess fina rygg med jugend-mönster. Jag har ritat på två varianter så nu gäller det bara att välja vilken jag ska göra. Naturligtvis tycker jag bäst om den ena och maken den andra.. Inte för att de är särskilt olika men ändå.
.




2 kommentarer:

Hea sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Eftersom jag gillar byggnadsvård blir nog denna en favorit. Särskilt eftersom jag själv är från stan. Gillar din modell! Vilket petjobb..Ser fint ut i stugan. Var ligger den?

Pernilla sa...

Huset ligger i lilla Frostkåge, om det säger dig någonting...

Related Posts with Thumbnails