måndag 26 maj 2008

I bersån

I helgen planterade vi en syrenberså - för andra gången. Jag hoppas att det inte ska behövas någon tredje gången gillt utan att den här ska överleva. Vi gjorde en jordvall först och sedan planterade vi. Tidigare har vi bara tagit ungar från svärföräldrarnas stora gamla syrenplantor men den här gången köpte vi lite större plantor på Blomsterlandet. Hoppas att de ska klara sig bättre än de små.








Vi köpte alla plantor de hade men det blev ändå en för lite så nu saknas det en buske mitt bak i bersån. Vi får lov att åtgärda det så snart vi fått tag i en planta till. Just nu ser bersån kanske inte mycket ut för världen men så småningom kanske den blir lika trevlig som den här rönnbersån. Bilden är lånad från Västerbottens museums fotoarkiv www.vbm.se I juni ska jag i alla fall bjuda mina väninnor på gammeldags kafferep i sommarhuset. Är det fint väder så kanske det rent av blir ute i bersån.










Imorgon bär det av till Holland för mig. Jag ska hälsa på min syster och hennes små flickor medan hennes man är i Marakech på konferens. Vädergudarna har lovat 28 grader där i veckan så jag ser verkligen fram emot det!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails