onsdag 2 april 2008

Uppdaterad

Idag har jag fått stångas ordentligt på jobbet och känner mig ganska upprörd och irriterad. Ibland blir man som ung tjej inom byggbranchen ganska nedvärderad av gamla gubbar som tycker att de vet bättre. Då känns det roligt att få se att vår webbansvarige har lagt ut en ny uppdatering om vår husrenovering på Hålla Hus! Uppdateringen gäller utedasset och ligger under ladugården på www.hallahus.se

Jag hade inte tänkt att jag skulle visa några bilder här av utedasset förrän det var färdigmålat och klart men det dröjer ju till i sommar när det är tillräckligt varmt för att måla så här kommer ändå en bild. Men just nu ser det mer ut som en 70-talsbastu...

En annan glädjande nyhet är att vi (eller rättare sagt min man) har fortsatt spika upp masonit i kammaren efter att ha blötlagt den ordentligt den här gången. Vi vet inte ännu om det gjorde någon större skillnad i böglighet, det får tiden utvisa, men det känns i alla fall skönt att vara igång igen.

Och nu har det ju börjat våras på riktigt (ta i trä) så vi borde verkligen ta och ringa sotaren för en besiktning av murstocken. Men först måste vi fixa en takstege så han tar sig upp till skorstenen. Vårt hus är ganska högt och taket dessutom brutet så det övre takfallet är ganska brant. Vi får se hur vi löser det.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails